Informace pro rodiče

Adaptace malých předškoláčků

Adaptace nově přijatých dětí probíhá vždy po domluvě s rodiči. Vzájemná komunikace je pro nás velmi důležitá. Nikdy nezapomeňte učitelky informovat o tom, co má vaše dítě rádo, nerado, co potřebuje. Dítěti dejte do školy oblíbenou hračku, můžete mu dát i společnou rodinnou fotografii. 

Jak probíhá adaptace u nás:

1) Dítě přiveďte do školky již v den zápisu, aby vědělo, jak to ve školce vypadá

2) Pro nově přijaté děti budou během června a srpna adaptační dny - jedná se o dny, kdy mohou rodiče na jednu hodinu přijít na zahradu MŠ v dopoledních hodinách a děti si mohou po tuto dobu hrát s maminkami či tatínky v prostředí školní zahrady.

3) Adaptační plán:

  • 1. den ve školce - tento den se seznamují děti s rodiči s prostředím třídy, kterou budou navštěvovat. Tato část adaptace trvá jednu hodinu v čase 8:00 - 9:00
  • 2. den ve školce jsou děti s paními učitelkami od 8:00 - 10:00 - po dohodě s rodiči mohou  být rodiče přítommni nebo může dítě již zůstat v MŠ bez rodičů (děti mohou zůstat pouze do svačiny, která je v 9:00)
  • 3. den ve školce - děti jsou samy s paními učitelkami, nasvačí se a zůčastní se dopoledního programu ve třídě
  • 4. den ve školce - děti jsou v MŠ od 8:00 - 11:30 - po dopoledním programu jdou na zahradu, kde si je v 11:30 vyzvedávají rodiče
  • 5. den ve školce - 8:00 - 11:30

Výše uvedený plán adaptace je pouze orientační. Nejdůležitějším aktérem celého procesu je pro nás dítě. Proto je důležitá komunikace mezi vámi a učitelkami, abychom nastavili adaptační plán vždy indivuduálně tak, aby vyhovoval právě vašemu dítěti.

Nebojte se na nic zeptat. Jsme tu pro vás a vaše děti. 

Co s sebou do MŠ: Děti musejí mít dostatek oblečení na převlečení - jedny legíny/ tepláky do třídy a jedny na ven + další v sáčku v šatně jako náhradní. Do sáčku dětem dejte náhradní trička, spodní prádlo a ponožky. Přidejte pláštěnku a gumovky. 

Všechno oblečení a věci dětí musí být podepsané!

Desatero pro rodiče předškoláka MŠMT

Desatero pro rodiče předškoláka

1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze

2. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování

3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti

4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci

5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy

6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech

7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit

8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině

9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost

10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě

Pro rodiče

Twigsee

OP JAK Šablony II - Školička u lesíčka

Školička u lesíčka III.

Digitalizujeme školu

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Když v červnu severní větry vějí, tu se bouřky opozdějí.

Pranostika na akt. den

Svatí Gervázi a Protázi po loukách kopce sena rozhází.

Svátek

Svátek má Leoš

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Den rovnosti žen a mužů

Zítra má svátek Květa

Státní svátky a významné dny na zítřek:

  • Světový den uprchlíků